Dziś mam dla Ciebie kolejny pomysł na danie z wykorzystaniem kaszy. W roli głównej komosa ryżowa, inaczej quinoa. Bogate źródło pełnowartościowego białka, zdrowych kwasów tłuszczowych, witamin i składników mineralnych. Posiada właściwości antyoksydacyjne oraz potencjalne działanie antynowotworowe.

Składniki11148623_1556110028052007_4181690350567320970_n
1 średniej wielkości batat
200 g komosy ryżowej
1 średniej wielkości granat
100 g sera feta
Papryka chili
Laska cynamonu
Przyprawy i zioła : sól, pieprz, tymianek, chili w proszku, cynamon w proszku, kumin.

1) Obierz i pokrój batata w kostkę. Przypraw go solą, pieprzem, tymiankiem, cynamonem, kuminem i papryczką chili. Użyj oleju koksowego do pieczenia. Piecz przez 25 minut w temperaturze 180 C. Po upieczeniu, pozbądź się lasek cynamonu. Tymianek i laski cynamon natrzyj przed pieczeniem olejem, w ten sposób szybko się nie spalą.
2) Kaszę opłucz pod zimną wodą. Zagotuj wodę w garnku. Stosunek wody do kaszy 2:1. Wrzuć kaszę, gdy woda zacznie wrzeć. Przypraw solą. Gotuj na wolnym ogniu, do momentu, kiedy kasza nie wchłonie wody.
3) Umyj jarmuż. Dopraw solą i pieprzem. Umieść go na blaszce i piecz przez 10 minut razem z batatami.
4) Obierz granata. Nie znalazłam jeszcze sposobu, aby kuchnia oraz moje ubrania były czyste przy ,,rozbrajaniu,, granatu.
5) Wszystkie składniki wymieszaj. Na koniec posyp pokruszoną fetą.

Pozdrawiam
Iza

12523874_1556109581385385_4472319573087134002_n